divendres, 20 de juliol del 2012

Salmorejo (receta de mi Tita Ana)



Després de moltes receptes dolces aquí en va una de salada i exprés...crec que ja us hem explicat algun cop que les nostres arrels provenen del sud...això es nota algun cop en la nostra gastronomia també...des de sempre que la meva mare ha fet plats típics d'allà però hi ha dos plats que a mi m'encanten i que la meva mare mai fa a casa però que la meva tia quan anem al poble sempre ens prepara: les migues i el salmorejo! tots dos són mmmmmmmhhhhhhh i a ella li queden encara més mmmmmmmhhhhhhhhh!!! un més per l'hivern i l'altre per l'estiu...així que m'he proposat aprendre les dues receptes! Vaig fer una trucadeta a la tita i com veieu una ja l'he aconseguit! Boníssim i facilíssim!! En 5min llest!!!

Ingredients:
3 tomàquets madurs i pelats
1/2 dent d'all (si el voleu fortet poseu 1 dent d'all)
1/2 got d'oli 
un xorret de vinagre (molt poquet)
sal al gust
pa ratllat
Per acompanyar: dauets d'ou dur, de pernil...

Elaboració:
Tritureu els tomàquets, all, oli i vinagre amb la batedora. Quan estigui triturat aneu afegint pa ratllat i aneu triturant fins aconseguir una massa espessa. Saleu al gust i ja ho teniu! Salmorejo a punt! Molt molt fàcil no?? Ho poseu a sobre una torradeta tipo paté, una miqueta d'acompanyament i a disfrutar-lo!!

Salut!

Sandra


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Después de muchas recetas dulces aquí va una de salada y exprés...creo que ya os hemos explicado alguna vez que nuestras raíces provienen del sur...esto se nota en nuestra gastronomía también...desde siempre que mi madre ha hecho platos típicos de allá pero hay dos platos que a mí me encantan y que mi madre nunca hace en casa pero que mi tía cuando vamos al pueblo siempre nos prepara: las migas y el salmorejo! los dos son mmmmmmmhhhhhhh y a ella le quedan aún más mmmmmmmmmhhhhhhhhhhhhh!!! uno más para el invierno y el otro para el verano...así que me he propuesto aprender las dos recetas! Hice una llamadita a la tita y cómo veis una ya la he conseguido! Buenísimo y facilísimo!! En 5min listo!!!

Ingredientes:

3 tomates maduros y pelados
1/2 diente de ajo (si lo queréis fuertecito ponéis 1 diente de ajo)
1/2 vaso de aceite 
un chorrito de vinagre (muy poquito)
sal al gusto
pan rallado
Para acompañar: daditos de huevo duro, de jamón...

Elaboración:

Triturad los tomates, ajo, aceite y vinagre con la batidora. Cuando esté bien triturado vais añadiendo pan rallado y triturando hasta conseguir una masa espesa. Saláis al gusto y ya lo tenéis! Salmorejo a punto! Muy muy fácil no?? Lo ponéis encima una tostada tipo paté, un poquito de acompañamiento y a disfrutarlo!!

Salud!


Sandra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...